خانه
طراحی گرافیک ,طراحی سایت طراحی لوگو, طراحی بروشور, طراحی کاتالوگ
فهرست اصلی | درباره سایت | اضافه کردن سایت به فهرست | تبلیغات در سایت | تماس با ما


www http://irindex.ir
»» سایت های صنعت خودرو و سایتهای موتور سیلکت:
 
 
فوتبالیست
ماهی, ماهیان ایران, ماهی شناسی, فیش بیس
کولوچه, شیرینی, شیرینی پزی, کیک
عکس بازیگران عکس خصوصی, زیبابین
نتیجه زنده , پخش مستقیم . نتایج فوتبال, هافتایم . live score, livescore
 
.:: دسته های پیشنهادی :.
GPS / ردیاب / فلزیاب
صنایع ماشین سازی و قطعات
لیزینگ
صنعت آب و صنعت برق
ابزار آلات و یراق
خبری و اطلاعاتی
مرکز اطلاعات موتورسیکلت
مجله ماشین
carx1
بازار موتور
خبر خودرو
خودروها
پارسی خودرو
ایران ای کار
تالار گفتگو تیونینگ تالک
عصر خودرو
کار ایران
معین موتورز-طرفداران پورشه
ماشین آباد
گذر موقت
موتورها
خودرو ایران
اسب بخار
استیگ
مجله ماشین
سلطان جاده
مورچه
سایت خبری تحلیلی ماشین98
پدال
سوخت آما
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
موتورسیلکت
تیزرو (هوندا)
تکتاز موتور (سوزوکی)
ایران دو چرخ
بازرگانی جام جم (یاماها)
جهان رو
راکب ران (باسل)
ولگا موتور
کبیر موتور
جهان همتا سیکلت
شاهین موتور
سایکل پخش
نیرو موتور شیراز
اصفهان سیکلت
سندیکای تولید کنندگان موتور
نیرو محرکه پارس
ثامن سیکلت
نیرو محرکه
کاسکت: خرید و فروش موتور
موتوری ها
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
بازرگانی کوکما
 
کویر تایر
لاستیک بارز
لاستیک گلدستون
لاستیک البرز
تهران تایر
مرجع خودرو اتول ما
آگهی خودرو CarAd
فرایندکاران سمنان (شستشو)
ماشین ایران
جهان راه خودرو
پارس تیونینگ
نگین خودرو آفتاب (فروش اقساطی)
فایل خودرو: خرید و فروش
وارنا خودرو پرشین
Microcat نرم افزارهای خوردو
ثبت نام خودروهای فرسوده
اسپورت تایر میلانی
ایران کارتینگ
مرکز تجاری شجاع
ساره خودرو
خودرو فرسوده
خرید و فروش خودرو جوکار
ایمن یدک
سایت معامله خودرو اتکس
پوشش خودرو بابل
مفتاح رهنورد
برآورد: قسمت گذاری خودرو
آموزش رانندگی درایور شو
نمایندگی 124 سایپادیزل
تعمیرگاه گیربکس دهکده
امدادخودرو 3510
شهرک کامیون
تویوتا یدک
فروش باطری نوین
ایران هیدرولیک مرکزی
کارواش در محل کارشو
 
 
خرید و فروش خودروyazdcar
 
خدمات وابسته به خودرو
شرکت تام ایران خودرو
شرکت عایق خودرو توس
نصب گستر (نصب پارکینگ )
پردیس خودرو
صنایع پلاستیک آذرفرش
فروشگاه پارس تایر
اتحاد موتور: تامین قطعات
خودرو وب، فروش آنلاین
شرکت اتو کلاچ بی پا
پیشه پلاستیک آسیا
آریا تامین (باطری)
mmggroups
الکتریک خودرو شرق
صنعت گستران عارف
فراسایش سازان خودرو
بدر توس
اپکو (قطعات ایران خودرو دیزل)
شرکت دیزل مرسدس
رادیاتور ایران
تهران پارس: فروش اقساطی
نمایندگی 210 مدیران خودرو
تخت گاز
خرید و فروش خودرو711
آمل یدک جمشیدی
کرمان بگز
اریکه خودرو مهر
کابل خودرو سبزوار
پیتکو
گروه تولیدی صنعتی سازان
رینگ و لاستیک فریبرز
مادگستر خودرو (فروش)
سریر روکش
فروش اقساطی تشریفات
امداد خودرو رفاه ایرانیان
باشگاه هواداران رفاه ایرانیان
بازرگانی پانته آ(روغن موتور)
مجموعه مافک
otolux
ایران اتومبیل
 
خودروسازان و نمایندگیها
گروه صنعتی ایران خودرو
سایپا
پارس خودرو
آسان موتور (هیوندای)
خودروسازی راین (هیوندای)
آریا دیزل (رنو تراکس)
اطلس خودرو (کیا موتورز)
گروه بهمن (مزدا)
ایر تویا (تویوتا)
آمیکو
مازیران
کاریزان خودرو
مرتب خودرو (موسو)
عقاب افشان (اسکانیا)
پرشیا خودرو (BMW)
رنو پارس
رانیران (ولوو)
سایپا دیزل
زاگرس خودرو
زامیاد
شهاب خودرو
ستاره ایران (بنز)
کرمان خودرو
مدیران پارس (لیفان)
رخش خودرو
ایران خودرو دیزل
ماموت دیزل
سپهر دیزل کاوه
نمایندگی قنادیان(ایران خودرو)
اتو خندان(تویوتا، لکسوس)
نمایندگی زیبایی (ایران خودرو)
نمایندگی گروه بهمن 1553
پروشات خودرو شرق
سابین خودرو
متین خودرو
نمایندگی 207 سایپا دیزل
نگین خودرو
لوازم یدکی تویوتا نور
 
 
 

»» بیاموزیم:
تاریخچه خودروی پیکان:بعد از چندین تلاش ناموفق برای ساخت اتومبیل‌های فیات در اوایل دهه ۱۳۴۰، قرارداد مونتاژ پیکان (آخرین مدل هیلمن هانتر؛ مدل ۱۹۶۶) در ایران بین شرکت ایران ناسیونال (ایران خودرو کنونی) و گروه صنعتی روتس (Group Rootes) (دارنده کارخانه تالبوت) انگلستان، که در حال ورشکستگی بود، بسته شد و تولید این خودرو پس از یک دهه تولید در انگلستان، در ایران شروع شد. طراحی اصلی پیکان کاری از شرکت تالبوت از زیر مجموعه‌های گروه روتس بود. یک سال بعد در سال ۱۳۴۷ شرکت آمریکایی کرایسلر توانست گروه صنعتی روتس را بخرد که تاثیری بر روند تولید پیکان در ایران نداشت و مدل‌های مختلف پیکان در ایران تولید می‌شد.
از سال ۱۳۴۶ پیکان دو مدل دولوکس و کارلوکس به بازار عرضه شد و در این سال وانت پیکان و تاکسی پیکان هم به آن اضافه شد و پیکان اتوماتیک نیز در سال ۱۳۴۹ به تولیدات افزوده شد. در سال ۱۳۵۰ و ۱۳۵۱ شش مدل پیکان تولید می‌شد که عبارت است از دولوکس، وانت، کار، جوانان، تاکسی و اتوماتیک.
در سال ۱۳۵۹ تولید پیکان با ظاهری جدید (معروف به چراغ بنزی) طراحی معروف کرایسلر بود در ایران آغاز شد. روند مونتاژ خودرو در ایران خودرو به همین ترتیب تا سال ۱۳۶۴ ادامه یافت و تا این سال کماکان قطعات اصلی از خارج وارد و شرکت ایران خودرو آن را مونتاژ می‌کرد، و در کنار آن قسمت‌هایی چون بدنه، رادیاتور، شیشه و کمک فنر عقب و جلو در ایران ساخته می‌شد. در سال ۱۳۶۴ خط تولید پیکان در کرایسلر انگلستان متوقف شد و در شرکت پژو فرانسه ادغام شد و درنتیجه ایران خودرو با کاهش دستگاه انتقال قدرت اصلی مواجه شد و تولید پیکان از سقف بیش از ۷۰ هزار دستگاه در سال ۱۳۶۳ به سه هزار دستگاه در سال ۱۳۶۸ رسید. در این سال کارخانه پژو موافقت کرد ایران خودرو با بکار بردن سیستم تعلیق و موتور پژو ۵۰۴ بر روی بدنه پیکان، به تولید پیکان ادامه دهد. پس از آن با ساخت قطعات لازم در ایران، پیکان۱۶۰۰ در شهریور ماه ۱۳۷۱ تولید شد و تولید آن تا ۲۵ اردیبهشت سال ۱۳۸۴ ادامه داشت. در روز ۲۵ اردیبهشت سال ۱۳۸۴ پس از ۳۸ سال و تولید دو میلیون و ۲۹۵ هزار دستگاه، تولید پیکان متوقف شد و آخرین پیکان تولیدی به موزه فرستاد شد. پس از آن خط تولید این خودرو با سمند (خودرو) و رنو ال ۹۰ (لوگان) جایگزین شد.
:::::::::::::::::::::::::::
موتور سیکلت و انواع آن: موتور سیکلت بسته به اجزایی که دارد به چند دسته تقسیم می‌شود. از نگاه ظرفیت انجین موتور سیکلت دارای ظرفیت‌های از 50 و ۱۲۵ و ۱۰۰۰ تا 1800 سی سی ( مانندهوندا گولد وینگ 1800 مسافرتی 6 سیلندر ) است. از نگاه تعداد شمع‌ها موتور سیکلت دارای یک، دو و چهار و حتی 6 شمع می‌باشد.
موتور سیکلت دارای اجزای اصلی و اختیاری است. ترک یکی از اجزای موتور سیکلت است که در برخی کشورها معمولاً برای حمل بار روی آن خورجین نیز اضافه می‌کنند.
هوندا یکی از اصلی‌ترین برندهای موتورسیکلت است که در بیشتر کشورها استفاده می‌شود. از مدل‌های دیگر می‌توان به یاماها، سوزوکی ژاپن، ایژ روسیه، هارلی دیویدسون امریکا ، دوکاتی ایتالیا و بی ام و آلمان اشاره کرد. از موتورسیکلت‌های سبک تر می‌توان به موتور وسپا اشاره کرد که در اصل ایتالیایی است.
موتور هوندا ۱۲۵ کاربردی‌ترین مارک مورد استفاده در ایران و افغانستان است. بجز این برند موتور ایژ نیز کاربرد زیادی دارد. موتور هوندا ۱۲۵ در ایران با نام‌های کارخانجات محلی تولید می‌شوند. موتور گازی نوعی خاصی از موتور است که جعبه دنده ندارد به رنگ آبی در ایران مورد استفاده قرار می‌گرفت. موتورسیکلت‌های سبک مانند تولیدات شرکت نیرو محرکه و موتورهای وسپا نیز در ایران استفاده کنندگان ویژه خود را دارند.


فهرست اصلی | درباره سایت | اضافه کردن سایت به فهرست | تبلیغات در سایت | تماس با ما

کلیه حقوق این وبسایت، برای www.IrIndex.ir محفوظ می باشد
این سایت حاوی لینک سایتهای فارسی می باشد. IrIndex ثبت قانونی شده و کپی برداری از آن به هر نحو مجاز نمی باشد. IrIndex از ثبت سایتهای مسدود شده معذور است.
طراحی و اجرای سایت: مهدی محجوب